Toimitusehdot
Toimituskulut
- Toimituskuluja ravintolasta noudettavissa tuotteissa ei ole ollenkaan.
- Mikäli asiakas haluaa tilauksen lähetettävän matkahuollon kautta, lähetystavasta aiheutuvat kulut lisätään hintaan.
- Verkkokaupan laskuri laskee toimituskulut automaattisesti. Toimituskulut sisältävät pakkauskulut ja rahdin. Kylmäsäilytettävissä tuotteissa hinta sisältää myös erikoisstyroxlaatikon ja riittävän määrän tempflex kylmägeeliä tuotteiden oikean lämpötilan turvaamiseksi. Pakkauslaatikko ja geelit ovat uudelleen käytettäviä esim. ruokien kuljetus mökille tai tilapäinen varastointi. Kuivalihatuotteet eivät tarvitse kylmäkuljetusta, eli niiden rahtikulut ovat edullisemmat.
- Toimitamme tuotteita ainoastaan matkahuollon kautta. Sähköisissä lahjakorteissa ei ole toimituskuluja.
- Toimituskulut näkyvät erikseen tilausvaiheessa. Kuljetamme elintarvikkeet asiakkaalle kuljettuina ja näin sovellamme alennettua verokantaa lopullisissa kustannuksissa.(myös kuljetuskustannukset katsotaan osana elintarvikkeiden hintaa).
Toimitusaika
- Tilaukset tulee jättää vähintään 2 vrk ennen nouto tai toimituspäivää.
- Jos haluat tilata tuotteista lyhyemmällä aikavälillä, ota yhteys puhelimitse Säräpirttiin ennen tilauksen tekemistä. p 05 4146470.
- Nouto päivämäärä tulee mainita tilausta tehdessä lisätiedot kohdassa. Jos lisätietokentässä ei ole mainintaa toimituspäivästä, lähetämme paketin heti ensimmäisen mahdollisena ajankohtana.
- Säräpirtti toimittaa tuotteita vain Suomessa. Kaikki Säräpirtin toimitukset tapahtuvat Matkahuollon välityksellä. Sähköiset lahjakortit lähtevät asiakkaalle sähköpostina ja asiakas lunastaa ne haluamanaan aikana.
Palautukset
- Voit peruuttaa tilauksesi kustannuksitta siihen asti, kunnes tilaus on luovutettu kuljetettavaksi. Lähettämisen jälkeen peruuttaminen ei ole mahdollista.
- Verkkokaupan yleistä palautusoikeutta 14 päivän aikana ei sovelleta, koska tuotetta luonteeltaan ei voi palauttaa myytäväksi (pois lukien lahjakortit). Lisätietoja kuluttajansuojalain 2 luvun 13 momentissa.
Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
- Jos pakkaus on vastaanotettaessa vaurioitunut, tee siitä heti huomautus paketin luovuttajalle ja vaadi, että kuljetus asiakirjaan tehdään merkintä. Suositeltavaa on, että avaat laatikon välittömästi ja toteat, kuinka suuri osa sisällöstä on vaurioitunutta ja kuinka suuri osa moitteetonta.
- Ilmoita mahdolliset kuljetusvauriot, puutteet toimituksessa ja laatuun liittyvät tai muut ongelmat Säräpirtille viivytyksettä sähköpostitse osoitteeseen info@sarapirtti.fi. Käsittelemme ilmoittamasi asian ja haemme mahdolliseen ongelmaan ratkaisun kanssasi viivytyksettä.
1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen voi tehdä rekisteröitymättä tai rekisteröityneenä.
Ensimmäisen rekisteröitymisen yhteydessä kuluttajan tulee:
a) rekisteröityä kuluttajana Säräpirtin asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että Säräpirtti rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Säräpirtin asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Säräpirtti sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.
1.2 Verkkokauppa on tarkoitettu yksityisille ja yritysasiakkaille (ei jälleenmyyjille).
1.3. Kuluttajan tulee noudattaa tarkkavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 05-4146470). Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Säräpirtti on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen lähetystä peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Säräpirtillä ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
3. Hinnat
3.1. Voimassaoleva hinta on arvonlisäverollinen hinta, joka on Säräpirtin hinnastossa verkkokaupassa. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Säräpirtti pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
3.2. Toimitettaviin tilauksiin lisätään toimituskulut.
3.3. Kaikki tuotteet ovat vakiopainoisia ja hinta vakio.
3.4 Sähköiset lahjakortit myydään alv 0% ja vero % määräytyy lahjakortin saajan tekemän tilauksen tilauksen mukaisesti.
4. Toimitus
4.1. Tilaukset tulee tehdä vähintään 2 vrk ennen toimitus tai noutopäivää.
4.2. Noudettavat tuotteet voi noutaa aukiolopäivinä ravintolasta. Tilaus tehtävä 2 vrk ennen noutoa.
4.3. Lähipaketit voit noutaa tiistaina, keskiviikkona, torstaina tai perjantaina. Tilaus tehtävä 2 vrk ennen noutoa.
4.4. Säräpirtti toimittaa tuotteita vain Suomessa. Kaikki Säräpirtin toimitukset tapahtuvat Matkahuollon välityksellä Lähi-pakettina. On olemassa muutamia paikkakuntia, johon on rajoitteita toimittaa paketti lähipakettina 48 h puitteissa. Tässä tapauksessa ilmoitamme asiakkaalle etukäteen asiasta. Tällöin nouto tapahtuu matkahuollon omasta toimipisteestä.
4.5 Kun paketti lähtee lähtöpaikasta (Lappeenranta), saatte sähköpostina tunnuksen, jolla voitte seurata paketin kulkua reaaliaikaisesti osoitteessa www.matkahuolto.fi.
4.6 Kun paketti saapuu määräpaikkaan ja on noudettavissa, saatte tekstiviestin tai sähköpostin asiasta.
4.7 Tuotteidemme kuljetuslogistiikka / turvallisuus on testattu kokein. Tuotetakuumme takaa, että tuotteet saapuvat perille asianmukaisessa lämpötilassa. Styrox laatikko ja geelit takaavat oikean lämpötilan 48h kuljetuksen ajaksi. Tilaaja vastaa siitä, että lähetys noudetaan saapumispäivänä noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Jos pakettia ei pääse itse noutamaan, voi noudon siirtää kolmannelle osapuolelle valtakirjalla. Valtakirja: https://www.matkahuolto.fi/paketit/valtakirja
4.8 Sähköiset lahjakortit toimitetaan sähköpostina suoraan saajalle.
5. Maksuehdot
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Maksu Paytrail.com palvelussa omassa verkkopankissa
b) Maksu Paytrail.com palvelun kautta pankki/luottokortilla tai muulla heidän tarjoamallaan maksutavalla
c) Maksu laskulla (Luo yritystili ja ota yhteyttä asiakaspalvelumme sähköpostitse info@sarapirtti.fi, niin voimme voimme lisätä laskutusmahdollisuuden luottotietojen tarkistuksen jälkeen.)
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.
Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia.
Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.
Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto –verkkokaupan mukavin maksutapa!
6. Reklamaatio
6.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välttömästi Säräpirtille sähköpostitse osoitteeseen info@sarapirtti.fi tai puhelimitse 05 4146470.
7. Ylivoimainen este (Force majeure)
7.1. Säräpirtti ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Säräpirtin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Säräpirtin toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
8. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
9. Rekisteriseloste
11.1. LAKISÄÄTEINEN REKISTERISELOSTE
Rekisterinpitäjä:
Säräpirtti Oy
Rantatie 1
54710 Lemi
Säräpirtti Oy Y 0696160-3 ALV REK
Rekisterin nimi: Säräpirtin asiakasrekisteri (verkkokauppa, uutiskirjeet ja ravintolan kassa/kirjapito-ohjelmisto)
Rekisterin tarkoitus: Tilausten, laskutuksen käsittely, asiakassuhteen hoitaminen ja markkinointi
Rekisterin sisältämät tiedot:
Henkilön etu- ja sukunimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja salasana
Tietolähteet: Asiakas syöttää tiedot verkkokauppaan ja/tai tilaa uutiskirjeen itse tai antaa suostumuksen Säräpirtille tai Lemin Särä Oy:lle syöttää tiedot puolestaan verkkokauppa, uutiskirje tai kassa/kirjapito-ohjelmistoon.
Rekisterin voimassaolo:Asiakasrekisteri on voimassa asiakkuuden voimassaoloajan, ellei sitä asiakkaan puolesta peruta erikseen.
Rekisteriasioita hoitava yhteyshenkilö:
Säräpirtti Oy
Elias Ruosteinen
Puhelin 05 4146470
Sähköposti: info@sarapirtti.fi
Rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet. Tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
Asiakkaalla on mahdollisuus muokata tai poistaa tili verkkokaupasta tai perua uutiskirje milloin vain itse tai ilmoittamalla asiasta tietosuojavastaavalle. Ravintolan kassa/kirjapito-ohelmistosta tietojen poisto vaatii yhteydenoton tietosuoja vastaavaamme puhelimitse tai sähköpostina.
Uusi GDPR asetus astui voimaan 25.5.2018 ja yrityksemme on sitotunut noudattamaan asetusta kaikessa liiketoiminnassa.